כל אדם שיש לו קורקינט חשמלי מודע לכיף שבדבר, לנוחות וכמובן לחיסכון בעלויות. ויחד עם זאת, כמו כל כלי רכב גם קורקינט חשמלי טוב צריך תחזוקה באופן קבוע. אחד הרכיבים הקריטיים ביותר הוא צמיגים לקורקינטים, כאלה שהם איכותיים ונשמרים לזמן רב. בסוף חשוב להבין שהצמיגים הם אלו שמתחברים ישירות לקרקע ולכן הם אלו שגם סופגים זעזועים, משפיעים על הבטיחות, היציבות ואפילו על מהירות הרכיבה.
אז בואו נבין יחד איך בעצם בוחרים נכון? מתי מחליפים את הצמיגים שלכם? ומה כדאי לדעת כדי להפיק את המקסימום? קבלו ישירות מאיתנו חמישה טיפים שכל רוכב קורקינט, בין אם חובבן או מקצוען, חייב להכיר ובמיוחד כשמדובר על צמיגים לקורקינטים פרטיים.
טיפ 1: בחרו את סוג הצמיג לפי סגנון הרכיבה שלכם
רוכבים משתמשים באופן שונה בקורקינטים שלהם. אנשים בעלי קורקינט שתפקידו לקחת אותם מנקודה א’ לנקודה ב’ אינם זקוקים לאותם צרכים כמו אנשים שמשתמשים בקורקינטים שלהם עם צמיגי שטח כדי לרכב בדרכי עפר.
אם נסתכל רגע רק על צמיגים לקורקינטים שנוסעים על הכביש כגון צמיגי PMT בלבד אז קיימים שני סוגים עיקריים: צמיגים מלאים (ללא אוויר) וצמיגים פנאומטיים (עם אוויר).
כאשר מדברים על צמיגים שהם מלאים ומתאימים הרבה יותר לרוכבים שרוצים שקט נפשי. איאין להם פנצ’רים, לא צריך לנפח אותם על בסיס קבוע, והם עמידים לאורך זמן. מצד שני, הם פחות רכים ולכן הרכיבה עליהם נוקשה יותר.
צמיגים פנאומטיים לעומת זאת, מעניקים חוויית רכיבה רכה ונעימה יותר, עם ספיגה טובה של מהמורות – אך דורשים תחזוקה שוטפת ורגישים יותר לפנצ’רים.
טיפ 2: שימו לב לשחיקה – והחליפו בזמן
בדיקה של שחיקת הצמיגים היא אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לשים לב אליהם ועם זאת מרבית האנשים מזניחים את את זה. אפילו אם אין פנצ’ר חובה לבדוק את הדברים על בסיס קבוע. עם הזמן מה שקורה שהאחיזה שלו בכביש יורדת, מרחק הבלימה מתארך, ויש סיכוי להחלקה, במיוחד על משטחים רטובים.
אנחנו ממליצים לבדוק בכל חודש את החריצים שנמצאים בצמיגי הקורקינט שלכם. אם הם כמעט נעלמו, או שהצבע התחיל להשתנות – כנראה שהגיע הזמן להחליף. אל תחכו לרגע האמת.
טיפ 3: אל תחסכו באיכות – זה עולה ביוקר אחר כך
כולנו אנשים וכולנו רוצים לחסוך כסף אבל בכל הנוגע לצמיגים ולבטיחות שלכם לא כדאי לכם. בסופו של דבר צמיג איכותי יחזיק לאורך זמן וישמור עליכם בהרבה סיטואציות.
מותגים מוכרים של צמיגים לקורקינטים, בעיקר כאלה ממדינות כגון גרמניה או איטליה הם לרוב צמיגים שעומדים בתקנים בינלאומיים ועברו בדיקות מקיפות וקפדניות. ההפרש במחיר הוא זניח לעומת הבטיחות – ולרוב גם משתלם לאורך זמן.
טיפ 4: בדקו לחץ אוויר (אם יש לכם צמיג פנאומטי)
הרבה אנשים לא יודעים שאם רוכים על קורקינט חשמלי עם צמיג ללא אוויר אתם פוגעים גם בצמיג וגם בקורקינט עצמו. גם הסוללה מושפעת מצמיג עם לחץ נמוך מידי – בעצם הקורקינט עובד ומתאמץ יתר על המידה וזה פוגע בסוללה שלו. לעומת זאת אם הלחץ גבוה מדי, האחיזה יורדת והסיכון להחלקה עולה.
אז מה הכי פשוט לעשות וליישם? אנחנו ממליצים לכם לקנות מד לחץ קטן ולבדוק פעם בשבועיים את הלחץ אוויר בצמיג הקורקינט שלכם. רוב הצמיגים מציינים את טווח הלחץ המומלץ על הדופן – כדאי להכיר את המספרים ולפעול בהתאם.
טיפ 5: אל תשכחו לתחזק – לא רק להחליף
אפילו אם הצמיג שלכם חדש לחלוטין חשוב שתתחזקו אותו ותבדקו אותו אחרי כל נסיעה. מומלץ לנקות ממנו אבנים קטנות ולכלוך שהצטבר,וחשוב מאוד לא להשאיר את הקורקינט בשמש הקופחת של ארצנו למשך ימים ארוכים – החום הורס לחלוטין את הצמיגים.
טיפ קטן שיכול לעזור מאוד: אחת לחודש אנחנו ממליצים להעביר איזה מטלית לחה עם סבון על צמיגי הקורקינט שלכם – זה בעצם שומר לכם עליהם לאורך זמן.
בסופו של יום, צמיגים לקורקינטים פרטיים הם לא רק “עוד רכיב טכני”. הם קובעים כמה חלקה תהיה הנסיעה, כמה תיהנו ממנה, ובעיקר עד כמה היא תהיה בטוחה. השקעה בצמיגים הנכונים, עם בדיקה ותחזוקה שוטפת, תבטיח לכם שקט בראש – ורכיבה הרבה יותר כיפית.