למה הצמיגים הם נקודת התורפה של חברות שמחזיקות בצי קורקינטים?
ישנן המון חברות להשכרת קורקינטים בישראל, מותגים שכולנו מכירים כמו Dott, Lime שמתפעלים ומתחזקים אלפי אם לא מאות אלפי קורקינטים. דבר אחד כל החברות האלו יודעות: ברגע שצמיג נפגע, הכלי מושבת. וברגע שיש להם כלים מושבתים הם בעצם מפסידים הכנסה, הוצאות תיקון, לוגיסטיקה מורכבת של איסוף הכלי והשבתתו, ולעיתים גם לקוחות לא מרוצים.
אז מילא שאדם פרטי חווה תקלה עם הקורקינט ומקבל פנצ’ר (גם זה באסה) אבל בצי של כל כך הרבה קורקינטים, אפילו אחוז קטן של תקלות יומיומיות יכול להצטבר להפסד משמעותי בזמן וכסף. ואיפה הבעיה מתחילה להיות חריפה אפילו יותר? נכון! כאשר מדובר על נסיעות בתוך העיר שזה מעוז החברות הקורקינטים האלו אבל יחד עם זאת העיר מלאה בשברי זכוכית, באמפרים, מסמרים על הרצפה ועוד המון דברים שיכולים לגרום לנזק לגלגלי הקורקינט.
למה החלפות ותיקונים שוטפים עולים כל כך הרבה?
כדאי להבין שכל פנצ’ר בצמיג גורר שרשרת שלמה של פעולות: הדבר מתחיל קודם כל באיתור הכלי, שליחתו למרכז השירות, תיקון או החלפה, בדיקות בטיחות ורק בסוף כל התהליך הזה החזרתו לשטח כדי שיוכל לתפקד. לכל פעולה כזו יש עלות ישירה (עבודה, חלקים) ועלות עקיפה (זמן השבתה).
אם נדבר עלממוצעים, חברות מסוג אלה שמתפעלות ציים של קורקינטים מדווחות על עשרות תקלות בחודש עבור 100 כלים. כלומר על כל 100 כלים ישנם 20-30% של תקלות אז מה קורה בצי של עשרות אלפי קורקינטים? מדובר על הפסד גדול מאוד של כסף. אולי הPain צמיגי אנטי פנצ’רpoint הגדול ביותר של חברות מסוג זה.
אז מה הפתרון אתם שואלים? צמיגים איכותיים ועמידים
מעבר לצמיגים שהם הרבה יותר איכותיים ובפרט צמיגי אנטי פנצ’ר שהם צעד שמפחית דרמטית את מספר התקלות.
צמיגים מוצקים או היברידיים (כמו Honeycomb) בנויים להתמודד עם תנאי שטח עירוניים קשים, ושומרים על ביצועים לאורך זמן. מותגים כמו צמיגים PMT מציעים רמת אחיזה גבוהה, עמידות לפנצ’רים וחיי שירות ארוכים יותר, מה שמתאים במיוחד לחברות שמפעילות צי בהיקף גדול או בתנאי שימוש אינטנסיביים – כולל מירוצים או אירועי ספורט.
איך בחירה נכונה של צמיגים מצמצמת תקלות?
צמיגים עמידים בנויים משכבות חומרים שמקשות על חדירת חפצים חדים. בצמיגים מוצקים אין בכלל פנימית, כך שגם פגיעה לא תגרום להשבתה מיידית. בנוסף, צמיגים איכותיים שומרים על צורתם ולחץ האוויר לאורך זמן (אם יש פנימית), מה שמפחית את הבלאי של חלקים נוספים בקורקינט, כמו המנוע והמתלים.
בחירה בצמיגים מהסוג הזה היא בעצם פעולה מונעת שגורמת מראש לא להגיע למצב של תקלה שמשביתה את הכלי ועולה לחברות המון כסף וזמן.
ומה התוצאה? יותר כלים פעילים, פחות הוצאות
החברות שהחליטו כן לעשות את המעבר לצמיגים איכותיים מדווחות על ירידה משמועתית בתקלות ובהפסדים:
פחות השבתות – הכלים נשארים בשטח וממשיכים לייצר הכנסה.
חיסכון בהוצאות תחזוקה – פחות תיקונים וחלקי חילוף.
שיפור חוויית הלקוח – פחות תקלות שמשביתות נסיעות באמצע הדרך.
החזר השקעה מהיר – למרות עלות ראשונית גבוהה יותר, הצמיגים מחזירים את ההשקעה תוך חודשים ספורים.
הכנו לכם טבלה של השוואת ביצועי צמיגים בצי קורקינטים (נתונים של חברות בינלאומיות)
סוג צמיג | אחוז פנצ’רים בחודש | חיי שירות ממוצעים | עלות תחזוקה שנתית לצי של 100 כלים |
פניאומטי (עם אוויר) | 12% | 3-4 חודשים | 36 אלף ש”ח |
אנטי פנצ’ר מוצק | 3% | 8-10 חודשים | 12 אלף ש”ח |
Honeycomb היברידי | 4% | 7-9 חודשים | 15 אלף ש”ח |
צמיגי PMT | 2% | 10-12 חודשים | 10 אלף ש”ח |
*חישוב לפי ממוצע חברות השכרה עירוניות.
*כולל חלקים ועבודה, לא כולל הפסדי הכנסה מהשבתת הכלי.
לסיכום
חברות שמנהלות המון כלים במקביל ומעוניינות לבצע התאמות כדי “לחתוך” הפסדים צריכות לבצע את המהלך של מעבר לצמיגים איכותיים. אנחנו בחברת PMT מציעים מגוון רחב של צמיגים מהטובים ביותר בעולם, איכותיים מאוד ומשמשים להמון צרכים.